Ioana marți, 2 septembrie 2008


Sa vorbim si despre carti,m-am gandit eu in seara asta.

Ok,stiu ca nu mai e la moda sa citesti,ce naiba! Adica pentru ce exista referat punct ro si altele asemanatoare?Si in plus,let's be serious, nu mai suntem cul daca deschidem o carte,ci daca stam pe haifaiv,dar asta e alta poveste.
In ciuda faptului ca citesc de vreo 12 ani,de cand saraca mama a cedat nervos dupa o perioada buna in care am terorizat-o,punand-o sa-mi citeasca diverse carti si abecedare,si a hotarat sa ma invete arta asta de care,sincera sa fiu,eram fascinata,in ultima vreme am citit tot mai putin.Mea culpa! Am citit cartile pentru scoala,iar in putinul timp liber pe care il mai aveam faceam alte chestii,printre care navigarea pe net,nu,nu pe haifaiv.But still,vreau sa subliniez ca nu prea am mai citit asa,de placere.Eh,in ultima vreme am un chef nebun sa citesc,am citit aproape tot ce am avut pentru vacantza,dar de Fratii Jderi n-am de gand sa ma ating.Dupa 70 de pagini de chinuri,de incercari de a gasi ceva care sa ma atraga am zis: stop joc!Buuun,am citit,mi-a placut si mi-am dat seama ca mai vreau.Mi-am comandat si niste carti pe care le-am gasit pe net la un pret infim si simt o placere deosebita in ideea de a citi.Sa termin ce mai am de facut obligatoriu si ma apuc.
Buuun,daca mai citeste cineva ce scriu si daca printre cei ce citesc sunt si oameni care citesc si carti,sa va las cateva titluri de carti care mi-au placut mult de-a lungul timpului,pe care le recomand.Incep cu ce am citit in vacantza asta:
Liviu Rebreanu-Ion - da,nu mai e chiar de actualitate,dar mi-a placut si asta conteaza! Vai si cand ii aud pe unii..."Aaaa,nu am citit/nu citesc eu Ion,ce puii mei,nu mai sunt timpurile astea,mare chestie,niste tarani...ce sa-ti zic!".Ha!Right,citeste Sandra Brown atunci sau mai bine uita-te la o telenovela seara si la un film de ala noaptea,ca sa iesi mai ieftin,ca tot platesti cablu'!

Camil Petrescu-Ultima noapte de dragoste,intaia noapte de razboi
- putin cam mult razboi in partea a doua,adica descriere de razboi,dar merita citita cel putin pentru partea intai.Placut!

Honore de Balzac-Eugenie Grandet
- complex personaj,frumos roman,da,e Balzac!

Camil Petrescu-Suflete Tari
- o drama de idei, din ce am citit despre ea.Ma rog,m-a impresionat,mi-a placut,o poveste deosebita.

Alte opere,citite in timp:

Mircea Eliade-Maitreyi
Mircea Eliade-Romanul Adolescentului Miop
George Calinescu-Enigma Otiliei
George Calinescu-Cartea Nuntii
Jane Austen-Mandrie si Prejudecata
George Sovu-Dimineata Iubirii
Paulo Coelho-Alchimistul,Unsprezece Minute
Cella Serghi-Panza de Paianjen
Daphne du Maurier-Rebecca
Constantin Chirita-Ciresarii
[cartile copilariei :X]
Liviu Rebreanu-Ciuleandra
Mihail Drumes-Elevul Dima dintr-a Saptea
Erich Segal-Love Story
Daniel Pennac-Domnilor Copii
Inca o carte al carei scriitor nu mi-l amintesc :"> si se numeste "Sotul Meu" :)
Si inca multe altele.Poate o sa mai completez in timp,asta e tot ce mi-am amintit acum.

Asa,si sa va zic de unde mi-a venit ideea cu postul asta.Am citit,dupa ce am auzit la recenzii despre ea,Poema Chiuvetei! Sa-mi fie cu iertare,don't take it personal,domnu' Cartarescu,dar ce e asta? :| Adica,ce naiba? Ori sunt eu prea putin sensibila si nu prea le am cu literatura [hm,n-as zice],ori asta e o mica,mica [dar celebra vasazica] porcarie...eh! Parerea mea :) Daca e cineva care o intelege si poate sa-mi explice si mie profunzimea operei...astept! :)

2 comments:

Anonim spunea...

Eu nu prea ma omor cu cartile pentru scoala :P
Sa nu se inteleaga "eu nu ma omor cu cartile"
Nu, nu ma omor cu cele pentru scoala;
In schimb citesc cu placere orice altceva :P

Anonim spunea...

same here...am citit destul de multe, zic eu, dar cartile pt scoala nu m-au fascinat niciodata! prefer chestiile mai deschise si nu scrise asa formal! eu oricum imi aleg cartile dupa coperta:D