Ioana miercuri, 3 septembrie 2008


Exista la noi in tara [cum zicea MB aseara,pe planeta noastra,Romania,ca noi deja avem o planeta a noastra],exista deci,o publicatie,o revista care se cheama "The One".Pana aici,nimic deosebit,toate bune si frumoase.Dar,da evident,nu se poate fara dar,daca sunteti atenti la reclamele de la tv,care promoveaza revista,in care se spune ce mai apare in respectiva publicatie,veti observa acea pronuntie enervanta,care ma scoate,pur si simplu din minti,o pronuntie absolut incorecta.Chiar nu inteleg de ce nu se face un efort minim ca sa fie corect si sa sune bine.Eu personal n-as cumpara revista,chiar daca m-ar interesa,numai pentru ca ma streseaza cand aud [atentie,transcriere fonetica fara semnele specifice limbii engleze,ca,deh,de unde sa le iau?] "Bi di uan,nat eniuan!".

Ei bine,nu, dragi frati romani,nu este corect
"di uan",ci "dă uan".Da,stiu ca voi ati invatat ca daca urmeaza o vocala se citeste "di",dar tocmai aici e problema.In limba engleza acel "uan",in limba scrisa "one", nu este o vocala, ci o semivocala si iata cum aceasta regula pica.
Asa ca va rog din sufletul meu de liceanca pasionata de engleza,nu-mi mai frecati auzul [foarte fin,de altfel,cu vederea stau eu mai prost] cu aceasta mirifica sintagma.E absolut deranjant!

Aaaaa,aceeasi poveste si cu "the university" si probabil mai sunt cateva cazuri,de care nu-mi aduc aminte acum.

Uh,ce bine ca m-am descarcat,de mult voiam sa scriu despre asta.

In ata ordine de idei,doua zile pana la concert :X

Noapte buna,sweet dreams!

4 comments:

Anonim spunea...

Lectie de engleza cu Ioana! :))
Ba si-a luat prietena fratelui meu revista si am rasfoit-o si eu
Concluzie: E VARZA MA!
Bine, pentru pitzi e superba.
Cineva ca mine nu ar da 120 de mii vechi pe o porcarie ca revista aia.

Oana spunea...

uite ca am invata si eu ceva util azi :)
mc, Ioana :*

Oana spunea...

invatat*

Ioana spunea...

Laura,nici nu stiam cat costa.Oricum,nu cred ca as cumpara-o vreodata ;))

Oana,you're welcome :D :*