Ioana miercuri, 10 septembrie 2008



Hello! Am promis ca daca nu vine sfarsitul lumii,o sa scriu azi :)) Ei bine,nu, n-a venit.Ma rog,era putin probabil,daca o sa vina,o sa vina in timp...pana una,alta,sa mai vorbim despre altceva.

Ei,si daca tot suntem aproape de capitolul spiritualitate si va spuneam acum ceva vreme despre o carte "grozava",sa va zic cateva cuvinte despre ea.Se numeste "Conversatii cu Dumnezeu - pentru adolescenti si parinti" si este scrisa de Neale Donald Walsch.Mi s-a parut super interesanta si chiar o recomand cu caldura.A costat doar 5 lei [era la reducere, de la 8 lei],ceea ce imi intareste conceptul : "Esentele tari sunt in sticlute mici!" si se poate comanda de pe site-ul http://www.editura-foryou.ro
Am aflat despre ea pe un forum.De fapt am aflat despre "Conversatii cu Dumnezeu",prima carte din ciclul conversatiilor [sunt destule,daca vreti sa stiti mai multe,consultati site-ul mai sus mentionat),dar cum eram incantata de idee am comandat-o pe prima care avea titlul "Conversatii cu Dumnezeu",fara sa-mi dau seama ca este una pentru adolescenti si parinti.Tot raul spre bine,cred,din moment ce sunt tocmai o adolescenta.Chiar m-a ajutat :)

Bun,care e ideea : cartea cuprinde o serie de intrebari,incadrate in diverse teme [fiecare tema reprezinta un capitol],intrebari pe care adolescenti din lume le-au trimis,la cererea autorului,ca fiind intrebari pe care I le-ar pune lui Dumnezeu daca ar putea sa Il intrebe ceva.Bineinteles ca intrebarea initiala,primind raspuns,va genera o serie de intrebari [puse,de data aceasta de autor] adiacente si astfel,totul arata ca o conversatie.

Iata ce ne spune Neale Donald Walsch in introducere: [...]Este vorba despre un dialog simplu, clar si care merge direct la tinta. Raspunsurile va pot pune la incercare convingerile despre Dumnezeu, bani, sex, dragoste – despre tot ceea ce ati fost invatati pana acum. Dar, in cazul in care ati dorit vreodata sa stiti daca Dumnezeu va asculta, daca Dumnezeu va poate ajuta cu adevarat, daca lui Dumnezeu ii pasa de voi, daca exista un Dumnezeu si daca exista raspunsuri la intrebarile voastre – atunci aceasta carte e scrisa pentru voi.
Asta, deoarece veti descoperi ca ceea ce conteaza cu adevarat nu este conversatia autorului cu Dumnezeu, ci propria voastra conversatie. Si nu exista un moment mai bun pentru a o incepe, decat clipa de fata.[...]

Iata cateva titluri ale capitolelor din carte : Sexul, Dumnezeu, Succesul, Iubirea, Scoala, Parintii, Drogurile si lista poate continua :)

Mie mi s-a parut foarte interesanta pentru ca m-a facut sa-mi raspund la niste intrebari.Nu e o carte care sa-ti dea raspunsuri,ci o carte care te invata sa le gasesti acolo,in interiorul tau.

O sa notez si vreo cateva citate,asta asa,ca idee:

"Nu poti da nimanui,ceea ce nu ai de dat."

"Esti cu desavarsire adorabila,exact asa cum esti."

"Uneori,cel mai mare dar pe care il poti face este tacerea."

"Nu ai nevoie de nimic din afara ta pentru a fi fericita."

"Iubirea nu este cuantificabila.
Iubirea nu este ceva ce poti distribui in diferite cantitati.Nu poti iubi o persoana "putin" - si iubi o alta "mult".Ori iubesti,ori nu iubesti pe cineva.
Lasa-ma sa-ti spun inca o data : felul in care simti iubirea pentru ei este cu totul altceva."


Daca a fost ceva ce m-a dezamagit putin la aceasta carte,n-a fost,cu siguranta,nici felul in care e scrisa,nici ideile pe care le transmite si cu atat mai putin prefata de Alanis Morissette,ci traducerea si tiparitura.De fiecare data cand se vorbea despre o idee,era tiparit "Si idea este ca..." si nu de putine ori am dat peste sintagme de genul "cel mai perfect","cel mai extraordinar".
E jenant sa vezi ca limba romana e sfidata in stilul asta.Ok,inteleg,se doreste o traducere cat mai fidela,dar nici chiar atat de fidela.Trebuie sa acceptam ca gramatica limbii romane difera de cea a limbii engleze,destul de mult chiar,si trebuie sa ne comportam ca atare.
Asta e,deci,un feedback pentru cei de la editura.

Bun.Si inainte sa devin plictisitoare,o sa inchei aici.

Revenind la viata cotidiana,azi am obosit.Dar tare de tot,asa cat sa dorm la noapte fara vise,si-asa am visat azi-noapte toate tampeniile posibile :))
Vai si mai sunt doar cateva zile de vacanta.Eh,asta e!

Gata,atat pentru azi! Oh,si maine tre' sa scriu :| Apropo,am constatat ca am uitat sa scriu,adica...scriu asa uraaat [sau mi se pare? ...hm,sper!]

Noapte buna! Start dreaming! Now!

1 comments:

Anonim spunea...

este foarte buna cartea!