Ioana joi, 10 decembrie 2009


Cirque du soleil - Cirque du soleil mio bello bello amore musiq
Asculta mai multe audio Muzica


În sfârşit s-a terminat şi săptămâna asta. Adică partea neplăcută din ea. De când aştept momentul ăsta. Gata! Vacanţă!

***

Printre teze şi teste, studii de caz şi eseuri, probleme şi corelaţii, matrice şi limite, am reuşit să-mi fac timp şi să mai deschid şi o carte. Când iau o pauză de la citit şi apoi încep o carte nouă resimt încet, încet plăcerea aia indescriptibilă pe care am descoperit-o când am început să descifrez singură Abecedarul lui Vieru. Paginile parcă se scurtează şi încep să foşnească una după alta, pentru că nu am răbdarea necesară nici măcar să termin fraza; dacă am înţeles ideea, trecem mai repede mai departe. Pe principiul ăsta merg, cred...
În schimb, în cartea asta nu ai cum să treci superficial peste fraze. Nu mai sunt un mijloc de a înţelege subiectul, ideea, ci scopul în sine.Fiecare cuvânt, fiecare virgulă cred, îşi au rolul lor şi nu te poţi dispensa de ele. Am ezitat mult înainte să o deschid şi asta tocmai din cauză că eram sigură că e foarte bună. Poate prea bună pentru cineva care nu reuşeşte să citească atât cât şi-ar dori.
E uimitoare capacitatea omului ăstuia de a reda atât de bine totul, de la decoruri si trăsături fizice, până la cele mai greu observabile gesturi şi stări.
În ciuda oricărei aversiuni de ordin istoric pe care o am faţă de ei, ruşii sunt deştepţi. Şi talentaţi. Am zis. Da, Dostoievski e un colos, orice am spune. Sper doar să reuşesc să mai citesc altceva după ce o să termin "Crimă şi pedeapsă"...

Până atunci, merg să mă bucur de câteva pagini captivante şi de câteva nume greu de citit.


P.S. Atât de ciudate mi se par popoarele astea care formează cu "a" final numele de familie al femeilor, gen: Karenin - Anna Karenina, Dobraniecki - Nina Dobraniecka, Raskolnikov - Pulheria Raskolnikova...

P.P.S. Melodia nu are nimic a face cu subiectul. Doar că e prea frumoasă şi când mai vezi şi o pereche dansând superb pe ea...