Ioana duminică, 20 decembrie 2009

Da, a nins şi e frig, e o iarnă de aia ca atunci când eram mică, o iarnă pentru care mă rog de atâta timp. În fiecare an am sperat că poate va ninge, iar acum, când s-a întâmplat şi ai zice că atmosfera e perfectă...ceva nu e :| Nu ştiu ce, dar eu mă simt...nuştiucum, ca să nu zic oribil. În loc să fiu fericită, să mă bucur, eu mai am un pic şi intru într-o depresie. Asta dacă nu sunt deja şi nu mi-am dat seama.
Azi am împodobit bradul, mai târziu ca în niciun alt an. Serios. Nu-mi amintesc să mă fi prins vreodată 20 decembrie fără brad. Era ceva inadmisibil.L-am făcut la insistenţele mamei mele, care deja s-a prins că ori sunt bolnavă, ori am ceva. Nici măcar bucuria de până acum nu am mai simţit-o când puneam globuleţele în pom şi chiar dacă am încercat să intru puţin în atmosferă cu nişte Dean Martin, Bing Crosby and co., tot degeaba...pur şi simplu parcă eram într-un glob de sticlă şi nimic nu mă putea atinge. E prima dată când mi se întâmplă să fac bradul fără să simt nimic altcva decât că mi-e frig şi că vreau să termin ca să mă bag în pat.Poate mă trezesc mai bine de mâine, poate reuşesc să mă autosugestionez şi să mă bucur de vacanţă, de zăpadă, de sărbători.

Nu-mi place iarna la bloc. Vreau iarna copilăriei mele, de la ţară. Acum totul e artificial, începând cu cădura. Urăsc centralele. Căldura lor, chiar dacă mai confortabilă şi mai sănătoasă, nu miroase a căldură, vreau să simt mirosul ăla de fum şi trosnetul de lemn ars în sobă. Nici dovleacul copt în cuptorul aragazului nu se compară cu cel din cuptorul sobei bunicilor. Nici cozonacul făcut cu mama aici nu se compară cu cel pe care îl făcea mamaie. Ea n-avea reţete ilustrate, luate de pe cele mai populare site-uri culinare. Ştia doar că trebuie să-l facă dis-de-dimineaţă, să-l frământe bine, să-l ţină la crescut la căldură şi să aibă grijă să nu-l uite în cuptor chiar dacă avea atâtea de făcut. Şi eu care adormeam în căldura uneori insuportabilă, păzindu-l... Mandarinele şi portocalele ce-şi mai păstrează mirosul, care oricum nu-l ajunge pe cel al merelor coapte sau al covrigilor încălziţi pe sobă...
Dar pe mine nu mă atinge nimic azi. Mă simt mai rece decât un cub de gheaţă.Şi urăsc chestia asta. I-am zis "December depression" pentru că sunt sigurăăă că e cauzată de faptul că e sfârşit de an şi că e vacanţă şi am timp să mă gândesc la ce am făcut (mai bine zis NU am făcut) anul ăsta. Cică mai bine de un milion de americani suferă de depresie în decembrie. Eu şi ei. Sau ei şi eu. Şi cică trece. Păi când? Când trec sărbătorile şi vacanţa şi mă întorc la şcoală? Mmm no, thanks! Eu vreau acum! Măcar mâine, dacă nu în seara asta.
Ohhh, "Avoid alcohol. Alcohol can cause a further decline in mood." Chiar credeţi voi că se poate să mă simt mai rău de atât? Dacă eu nu am avut chef să împodobesc bradul, mai rău de atât nu se poate. Nu la mine.Asta pentru că tocmai voiam să fierb nişte vin. Şi o s-o şi fac, poate dorm, nu ca azi-noapte.

Atât.

Aaa, ba nu. M-am apucat să învăţ spaniolă. Adică pe bune. Adică să şi scriu, să pun accente, să învăţ cuvinte noi, nu numai d-astea gen " te amo, te quiero, me haces falta" şi altele de prin melodii. Şi am rămas plăcut suprinsă de mine.Nu e ca şi cum aş fi avut cine ştie ce discuţii filosofice sau pe teme ştiinţifice, but still: am fost (şi încă sunt, ce naiba) în stare să port o conversaţie relativ lungă şi coerentă cu un vorbitor nativ. Şi sunt mândră. Şi poate că ăsta e primul pas de a ieşi din depresie...poate că nu-s aşa useless şi worthless cum mă simt.

Cu ocazia asta, am descoperit două melodii frumoase (adică mi-au fost prezentate), care nu se potrivesc deloc cu starea mea de azi, dar tot merită ascultate, aşa că...poftiţi!


Shakira - Lo hecho esta hecho
Asculta mai multe audio Muzica




Noapte bună! Să n-aveţi depresii, să vă bucuraţi de zăpadă şi de vacanţă!

6 comments:

ma ning in fluturi spunea...

hei. stiu cum e. eu dau vina pe influenta anticiclonului siberian ;))
pi.es 1: eu nu am impodobit bradul nici pana acum- asa ca tu stai destul de roz :P
pi.es 2: >:D<

INeedADream spunea...

Poate soarele din dimineata asta te va ajuta sa-ti revii>:D<

george83 spunea...

bradul nu se impodobeste in ajunul Craciunului? :)...am vrut si eu vin fiert dar am gasit numai la 20 ron sticla si m-am lasat pagubas...mai incolo :))

Ioana spunea...

Alexandra - si cum "functioneaza" anticiclonul asta? :))
Impodobeste-l, impodobeste-l, ca e frumos. Azi mi se pare dragutz :)
>:D< back.

Denisa - sa stii ca un pic, un pic m-a ajutat.Si gura rece de aer pe care am luat-o de dimineata a fost buna. >:D<

George - ba da, in Ajun se impodobeste, doar ca eu pe 24 plec la bunici, la tara si nu as avea cand sa ma bucur de el. Acolo nu o sa am brad, asa ca na :D Iar pana acum il impodobeam si mai devreme pentru ca plecam cu mai multe zile inainte.
Cat despre vin, de ce nu cumperi vrac? E foarte bun si ala, plus ca prin toate cafenelele vinul fiert e facut cu vin vrac, nu la sticle. Iti zic din sursa foarte sigura. :)

Iulix spunea...

Eu am impodobit bradul demuuuult. Nu cred ca as fi in stare sa stau fara brad pana pe 24. Imi place asa mult sa ma uit la el in fiecare seara.8->.

Despre depresie, ai grija sa nu faci ca altii(nu dau nume;)) ) si sa dormi toata ziua.:-". Fa ceva, orice, dar nu lasa timpul sa treaca pe langa tine si sa titi dai seama seara, cu muuuulta dezamagire, ca azi n-ai facut decat sa dormi. ;)

ma ning in fluturi spunea...

anticiclonul siberian reprezinta conform definitiei acumulare de aer rece. deci "mucio" ger ;))